duminică, 27 martie 2011

Un preot din Argeş a mărturisit relaţia cu Securitatea

http://www.amosnews.ro/2006/Un_preot_din_Arges_a_marturisit_relatia_cu_Securitatea-184773

Unul dintre primii preoţi care a fost deconspirat ca turnător al Securităţii este primarul comunei argeşene Băiculeşti, Gheorghe Bărănescu, transmite corespondentul AMOS News.

Deşi iniţial el a negat că a făcut poliţie politică, a fost deconspirat de către CNSAS chiar în timpul alegerilor locale din 2004. Gheorghe Bărănescu a semnat angajamentul la Securitate în anul 1978, când slujea deja ca preot. El a fost racolat de un ofiţer de securitate şi a întocmit 34 de note informative despre cetăţenii din comună.

Preotul Bărănescu spune că, prin declaraţiile date la Securitate, a vrut doar să-şi apere ţara şi crede că nu a făcut rău nimănui:"Aşa erau vremurile. Am semnat angajamentul ca să-mi apăr ţara. De fapt, nu am crezut că fac rău semnînd acea hîrtie. Eu nu am ştiut că semnez angajament la Securitate. Mă puneau să dau declaraţii despre legionari. Nici soţia mea nu a ştiut că un tată şi-a violat cele două fiice. Nu am spus nimic din cele auzite la spovedanie.”

Vasile Dobra are 86 de ani. Pe vremuri lucra la fosta fabrică de marmeladă din Băiculeşti, perioadă în care preotul Gheorghe Bărănescu l-a turnat la Securitate. Astăzi bătrânul a aflat pentru prima dată ce le spunea preotul despre el securiştilor.

Bătrânul a auzit recent că a fost pârât la Securitate şi s-a mirat, pentru că nu era deloc ostil regimului comunist:"Am auzit că primarul ar fi fost securist. Nu a venit nu a venit să-mi spună că m-a turnat.”

Vasile Ioniţă a fost miliţian timp de 30 de ani. El a confirmat relaţia preotului Bărănescu cu fosta Securitate. Bătrânul miliţian spune însă că preotul nu-I dădea lui notele informative, ci direct ofiţerului de securitate care îl racolase:“Eu aveam reţeaua mea de 30 de informatori care îmi spuneau totul despre borfaşi. De alte lucruri, de care s-a ocupat şi părintele, se ocupa ofiţerul de Securitate.”

Consilierii din Băiculeşti I-au cerut preotului primar încă din 2004 să-şi dea demisia de onoare. Mai mult, aceştia l-au reclamat la Parchetul de pe lângă tribunalul Argeş, dar magistraţii s-au mulţumit să–i dea lui Gh. Bărănescu doar o amendă administrativă.

Preotul primar susţine că nu are nici un motiv să renunţe la mandat şi se apără spunând că în niciuna dintre notele informative nu a făcut rău persoanelor pe care le-a turnat. Mai mult, părintele afirmă că în 1985 securiştii au renunţat la serviciile sale din cauză că nu le oferea informaţiile solicitate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu