sâmbătă, 5 martie 2011

Justiţia a retrocedat Mănăstirii Agapia terenuri pe care oamenii au case construite legal


20 de persoane au protestat, luni, în faţa Mănăstirii Agapia din judeţul Neamţ. Oamenii sunt nemulţumiţi că justiţia a retrocedat lăcaşului de cult pământul pe care ei şi-au construit case. Deşi au acte de proprietate valabile oamenii spun că nu mai pot ajunge la casele lor. Mai mult, ei se plâng că nu mai sunt lăsaţi nici să-şi îngroape morţii în cimitirul mănăstirii şi sunt nevoiţi să-i ducă în alt sat, la 5 kilometri distanţă.

Hotărârea judecătorească prin care terenul este retrocedat mănăstirii datează din 2002, iar de atunci, oamenii care erau proprietari sunt numai prin tribunale.

"Deoarece pământul a revenit mănăstirii, noi am pierdut pământul, chiar dacă am fost cumpărători de bună credinţă. Justiţia mi-a dat mie casa şi lor pământul", susţine un protestatar.

"S-a pus în executare terenul de sub casă, mănăstirea mi-a tăiat gardul cu drujba şi mi-a făcut alt gard, fără poartă. În momentul de faţă nu pot ajunge la casă să o repar că s-a degradat atâţia ani de când mă judec", explică un alt păgubit.

Măicuţele nu au vrut să dea explicaţii clare presei.

"E o problemă privind o hotărâre judecătorească de revendicare pe o suprafaţă de 49 de ha. În acea suprafaţă de 49 de ha există proprietari particulari, cam 30 de case, care au acte de proprietate", a explicat Vasile Cucoş, primar Agapia.

Primarul le-a propus autorităţilor judeţene să despăgubească mănăstirea pentru terenurile pe care oamenii au case.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu