joi, 16 iunie 2011

Un preot din Vâlcea "fentează" legea cu binecuvântarea autorităţilor

http://www.evz.ro/detalii/stiri/un-preot-din-valcea-fenteaza-legea-cu-binecuvantarea-autoritatilor-931659.html

Vineri, 27 Mai 2011

Preotul paroh din comuna Măldărăşti, judeţul Vâlcea, a înlocuit tâmplăria din lemn a bisericii datând din sec. XVIII-a cu una din PVC şi a construit şi o biserică nouă fără a avea autorizaţiile necesare. Deşi situaţia e veche de câţiva ani, niciuna din autorităţile statului nu a luat nicio măsură.

În urmă cu trei ani, preotul Ion Popescu a decis înlocuirea giurgiuvelelor din lemn ale bisericii Sfântul Nicolae şi Sfinţii Voievozi, monument istoric de categoria B, cu tâmplărie din PVC şi geamuri termopan.
"Tocăria veche era degradată, intra apă prin turlă şi ajungea pînă în altar. Geamurile cele noi le-am primit sponsorizare de la un enoriaş. Eu nu am bani să investesc în giurgiuvele din lemn, aşa cum au fost ele realizate cu sute de ani în urmă", şi-a motivat gestul preotul Ion Popescu.

Sluţirea monumentului istoric s-a făcut în urmă cu aproape trei ani şi, de atunci, nicio autoritate nu a insistat ca preotul să readucă monumentul la stadiul iniţial.
Amenzile pentru intervenţiile fără aviz de specialitate la un monument istoric pot ajunge până la 10.000 lei, însă Direcţia Judeţeana pentru Cultură şi Patrimoniu Naţional (DJCPN) Vâlcea nu a dat nicio sancţiune.
"Am mers pe cale amiabilă pentru că ne afurisesc preoţii. Atunci când s-a întâmplat, am făcut adrese la Arhiepiscopia Râmnicului, dar nu am primit niciun răspuns. Probabil că vom fi nevoiţi să dăm şi amenzi dacă preotul nu dă termopanele jos“, a declarat Florin Epure, directorul DJCPN Vâlcea.

Biserică fără autorizaţie

Preotul Ion Popescu nu s-a limitat doar la a pune termopane la un monument istoric, ci a construit ilegal o biserică şi diferite anexe în arealul de protecţie al Compexului Muzeal “Culele de la Măldăreşti".Este vorba de Culele Greceanu, Duca şi Casa Memorială I.G. Duca, monumente istorice de categoria B care datează din secolele XVI - XVIII.
Biserica nouă cu hramul Naşterea Maicii Domnului a fost construită între 1992 – 1996, fără autorizaţie. “În anul 1992 nu s-a putut elibera autorizaţia pentru că era necesar un aviz de la comisia de patrimoniu pentru că distanţa până la cule era sub 100 de metri. Avizul nu s-a obţinut şi nici până în prezent autorizaţia nu a mai fost solicitată de către preot. Recunosc că nici eu nu am insistat, am zis că pentru biserică merge şi aşa", explică Ion Dragu, primarul comunei.
Ulterior, în curtea bisericii şi, implicit în arealul de protecţie al monumentelor istorice, preotul a mai construit o clopotniţă, un centru de asistenţă socială, o casă parohială, coteţe pentru animale şi un teren de fotbal, toate fără autorizaţie.

Anchetă a Arhiepiscopiei

“Este un abuz ceea ce face, dar nu poate fi oprit. Mă rog de el să intre în legalitate, să depună documentaţia pentru autorizaţie, însă nu vrea. Sunt vinovat că am închis ochii, nu i-am dat nicio amendă că am zis că înţege, mai ales că este şi consiler local. Promit că îl amendez", mai spune primarul Dragu
La rândul lor, reprezentanţii Arhiepiscopiei au în desfăşurare o anchetă internă la parohia Mălădăreşti. "Noi îi putem recomanda, primarul este cel în măsură să-l oblige să intre în legalitate. Biserica nu o mai poate demola, s-a prescris termenul, dar pentru restul construcţiilor trebuie autorizaţie“, este de părere Ion Predescu, purtător de cuvânt al Arhiepiscopiei Râmnicului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu