miercuri, 16 martie 2011

UN PREOT SE AUTOSUSPENDA

http://portal.radioiasi.ro/un-preot-se-autosuspenda-a62668.html

12 Martie, 2011
• motivele acestui gest fara precedent tin de acuzele recente aduse parintelui Iustin Parvu, de la Manastirea Petru Voda

Acuzele recente aduse parintelui Iustin, fara acoperire spun multi credinciosi, au dus la un gest fara precedent. Vasilica Militaru, domiciliat in satul Petru Voda, a comunicat mitropolitului ca se autosuspenda din cadrul institutiei Bisericii Ortodoxe Romane. Fara alte comentarii, va oferim motivele acestei decizii.

Parinte Mitropolit si Arhiepiscop Teofan,

Eu Vasilica Militaru, domiciliat in sat Petru Voda, comuna Poiana Teiului, judetul Neamt, fiu al Arhiepiscopiei Iasilor, licentiat la Sibiu in teologie ortodoxa pastorala din anul 2007, absolvent al unui examen de capacitate preoteasca din anul 2009, va comunic oficial ca ma autosuspend din Arhiepiscopia Iasilor, din cadrul institutiei Biserica Ortodoxa Romana, pentru a nu-mi pierde credinta ortodoxa in Dumnezeu. In aceste conditii voi ramane un roman cu credinta in Dumnezeu Tatal, Fiul si Sfantul Duh, botezat crestin ortodox, marturisitor al credintei Sfintilor Parinti, asa cum a fost stipulata in Marturisirea de credinta niceo-constantinopolitana. Dar raman si un roman cu dragoste de neam, asa cum au marturisit-o cei care au suferit in temnitele comuniste. Raman in comuniune si unitate dogmatica, liturgica si canonica cu Biserica Ortodoxa universala. Pastrez comuniunea duhovniceasca si frateasca cu membrii institutiei BOR care vor sa recunoasca statutul meu de credincios in afara institutiei. Accept savirsirea Sfintelor Taine ale Ortodoxiei, daca acestea sunt savirsite conform Traditiei, chiar si de clerici membri ai institutiei. Nu parasesc Biserica Ortodoxa, ci institutia BOR, ce isi incalca propriul Statut de functionare, devenind anacronica si depasita de evenimente din punct de vedere teologic.
Asa sa-mi ajute Dumnezeu!

Motivatii privind decizia de autosuspendare

Am luat aceasta hotarire dureroasa, dupa o indelunga perioada de rugaciune si cugetare, privitor la ceea ce este adevarata Biserica, intemeiata prin jertfa si invierea Mintuitorului, dar si pe credinta apostolilor Sai. Am ajuns la concluzia ca exista o diferenta majora intre Biserica Ortodoxa si Institutia BOR care isi incalca propriul statut.
1. Avind in vedere atitudinea institutiei Biserica Ortodoxa Romana fata de parintele Iustin Parvu, un duhovnic al Bisericii, dar si al neamului romanesc, inclusiv comunicatul emis de Arhiepiscopia Iasilor, sunt dezamagit de modul in care va desolidarizati de adevaratii slujitori ai Bisericii Ortodoxe. In comunicat nu se specifica ce canoane a incalcat parintele Iustin Parvu. De asemenea, institutia BOR nu a cerut mai intii celorlalte institutii abilitate ale statului roman, sa stabileasca legile incalcate de parintele. Biserica se bazeaza pe principiul milei si al dragostei. Institutia BOR s-a grabit sa accepte parerile neautorizate ale unor ziaristi si reporteri. Astfel, lideri oficiali ai BOR au incalcat prezumtia de nevinovatie. Iata cum institutia BOR s-a grabit sa-l condamne pe parintele Iustin, inainte ca vreo instanta judecatoreasca sa se pronunte asupra unei eventuale vinovatii. Este cunoscut faptul ca parintele Iustin Parvu a fost condamnat pentru acordarea ajutorului material unor legionari si apartenenta la Fratiile de cruce. Urmare a acestui fapt, intre anii 1948-1964, a suferit 16 ani de temnite comuniste. Pe perioada detentiei, comunistii au incercat sa-l determine sa renunte la credinta sa legionara: credinta in Dumnezeu unita cu dragostea de neamul romanesc. Dupa 1989, singura preocupare, a unor ierarhi ai institutiei BOR, a fost ca parintele Iustin Parvu sa treaca sub tacere crezul sau. Asistam la o noua forma de reeducare, asemenea celor din inchisorile comuniste, prin care parintele Iustin Parvu este silit sa se dezica de trecutul sau. Locul lui Turcanu si al colonelului Craciun a fost luat de unii oficiali BOR.

Care este vina?

2. Liderii BOR, uita istoria Romaniei. Regreta faptul ca parintele Iustin asculta un cintec ce contine si versurile: „Pentru cei viteji zidim altare si-avem doar gloante pentru tradatori“. Atunci va rog sa explicati societatii romanesti de ce a fost canonizat de catre institutia BOR, Sfantul Stefan cel Mare. Si el a taiat, in mod criminal, turci si boieri tradatori si a zidit altare. Cum justifica BOR participarea credinciosilor membri BOR la razboaie si uciderea adversarilor? De ce liderii religiosi fundamentalisti pacifisti ai institutiei BOR nu s-au opus trimiterii militarilor credinciosi crestini in Afganistan si Irak? De ce au trimis trupelor „criminale“ si preoti ortodocsi? De ce nu s-au autosesizat oficialii BOR si in ce priveste imnul national Desteapta-te Romane. Monahii nu au voie sa cinte si sa asculte acest cintec „instigator“ la lupta pentru tara? Personal detest orice forma de crima si condamn acest act barbar al omenirii, cu nadejdea ca in curand el va fi abolit din practicile umane. Dar Institutia BOR este depasita din punct de vedere teologic, daca nu poate explica aceste fapte si doar le trece sub tacere. Este o ruptura flagranta intre ceea ce propovaduieste BOR si ceea ce fac credinciosii ei. Daca un neam ostil ne va ataca in curind, ii veti condamna pe credinciosii ortodocsi daca vor ucide adversarii sau tradatorii tarii?

Ai cui sint martirii din temnitele comuniste?

3. Ca cercetator al trairilor din temnitele comuniste si al credintei care s-a manifestat in cadrul Miscarii Legionare, precum si ca autor al lucrarilor „Biserica din temnita“ si „Credinta neamului romanesc“, pot sa afirm faptul ca reeducarea de la Pitesti din anii 1949-1951, condusa de Turcanu, si reeducarea de la Aiud din anii 1960-1964, condusa de colonelul Craciun, au fost facute majoritar impotriva legionarilor. Miscarea Legionara din Romania a fost un fenomen complex care ar trebui cercetat, in profunzime si fara prejudecati, de specialisti (istorici, teologi, psihologi, sociologi, juristi, s.a.). Numai asa se va stabili adevarul istoric, cu bunele si relele lui, privind fenomenul legionar din Romania. Institutia Biserica Ortodoxa Romana s-a dezis, pe tot timpul detentiei acestor oropsiti, de toti preotii care, in majoritate pentru motive legionare, au fost condamnati si inchisi de catre comunisti. Dupa eliberare, multi au fost reprimiti sa slujeasca, dar fara sa existe o declaratie oficiala de recunoastere canonica a lor. Sunt publice si de netagaduit caterisirea si excluderea din monahism a ieromonahului Arsenie Boca din anul 1958 si caterisirea preotului Gheorghe Calciu Dumitreasa din 6 octombrie 1984. Nici pina astazi, nici un Sinod al BOR nu a emis o hotarire prin care acesti slujitori ai Bisericii sa fie reabilitati si recunoscuti ca ieromonah si respectiv ca preot cu drepturi depline. In istorie ei figureaza oficial ca exclusi din institutia B.O.R.. Doar credinciosii evlaviosi ii cinstesc ca oameni cu viata sfinta. In acest timp, institutia BOR tace. O institutie ce are stipulat in art. 5 al Statutului: BOR este Biserica Neamului Romanesc, dar nu vrea sa apere fiii neamului, nu poate fi o Biserica a neamului.
BOR nu vrea sa recunoasca jertfa fiilor neamului din temnitele comuniste romanesti. Figuri reprezentative ale temnitelor comuniste: Valeriu Gafencu, Costache Oprisan, Gheorghe Jimboiu, Ioan Ianolide, Mihai Lungeanu, Grigore Caraza, Dumitru Bordeianu, Virgil Maxim, Liviu Branzas, Marin Naidim, Constantin Voicescu, Nicolae Grebenea, Iosub Mihai, Nita Cornel, Ionica Pintilie, si multi altii au fost inchisi si persecutati pentru credinta in Dumnezeu si dragostea de neam. Cei citati, alaturi de multi altii, nu s-au dezis nici un moment de crezul lor. Unii dintre cei pomeniti au murit martiric in inchisoare. Parintele Iustin Parvu, parintele Arsenie Papacioc, parintele Mina Dobzeu, parintele Adrian Fageteanu, parintele Gherasim Iscu, parintele Ioan Negrutiu si mii de preoti ortodocsi din BOR au fost inchisi, dar nu pentru apartenenta lor la institutia BOR, ci pentru apartenenta sau simpatizarea cu Miscarea Legionara. Daca ar fi fost inchisi doar pentru apartenenta la BOR ar fi trebuit sa asistam la incarcerarea tuturor episcopilor si preotilor ortodocsi. In Romania nu a fost inchis nici un episcop ortodox, iar preotii ortodocsi nu au fost incarcerati doar pentru simpla apartenenta la institutia BOR. Doar parintele Ioan Iovan de la Recea ramane ca o figura singulara de opozitie fata de sistemul comunist, dar si fata de institutia B.O.R. din acea vreme. Alaturi de maicile de la Vladimiresti, el a criticat in mod fatis politica institutiei BOR, de acceptare tacita a regimului comunist. Deducem ca institutia BOR nu a avut marturisitori in temnitele comuniste. Toti au fost marturisitori ai credintei ortodoxe, dar nu ca apartenenti la institutia BOR, ci pentru ca apartineau unei miscari anticomuniste si apartineau Bisericii Ortodoxe universale. Daca institutia BOR doreste recunoasterea unor marturisitori ortodocsi, atunci ea trebuie sa accepte ca acestia au apartinut unor partide politice si unei Miscari care promova, pe linga credinta in Dumnezeu propovaduita si de BOR, dragostea de neam ce nu face parte din teologia oficiala a institutiei BOR. Institutia Biserica Ortodoxa Romana nu a stipulat in nici un act oficial pozitia, pe care trebuie sa o aiba membrii ei, fata de un regim ateu si antihristic, asa cum a fost regimul comunist.
Miscarea Legionara a fost o forma de manifestare care s-a intemeiat, inca de la infiintarea sa, si pe lupta impotriva comunismului. Admitem ca Biserica nu face politica. Atunci inseamna ca lupta impotriva comunismului nu a fost dusa de institutia BOR, ci doar de unii dintre membrii ei, dar care faceau parte din Miscarea Legionara si din alte partide politice. Atunci inseamna ca institutia BOR a coabitat cu regimul ateu si antihristic comunist. Inseamna ca credinta acelor oameni nu era motivata de apartenenta la institutia BOR, ci de apartenenta la o Miscare care presupunea credinta nelimitata in Dumnezeu a membrilor ei. Voi reveni in institutia BOR doar atunci cind toate aceste adevaruri istorice vor fi recunoscute de oficialii BOR. Voi reveni in BOR atunci cind Sinodul si Patriarhia Romana il vor cinsti cum se cuvine pe parintele Iustin Parvu si nu-i vor cere sa se dezica de trecutul sau, pentru care a patimit atitia ani.
4. Sute de mii de incarcerati din temnitele comuniste au trait crestineste si multi au dus viata sfinta, in timp ce oficialii institutiei BOR s-au lepadat tacit de ei si nu s-au preocupat sa le trimita vreun preot sau episcop pentru a le sluji Sfintele Taine. Femeile inchise n-au avut nici macar privilegiul barbatilor, care aveau printre ei si preoti inchisi. Daca aceste sute de mii de incarcerati si incarcerate au reusit zeci de ani sa-si pastreze credinta ortodoxa fara sprijinul institutiei BOR, consider ca Dumnezeu se va milostivi si de mine pacatosul. Amin!

NOTA: Titlul, subtitlurile si intertitlurile apartin redactiei.
Sursa: Monitorul de Neamt

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu